Tales are one of the oldest literary genres in which everybody finds different things. They open the doors of magic and real world. Because of offering creative, imaginative, productive aspects, the tales have stiil been significant. They also have an inevitable role in English language learning process, in terms of including traditional, cultural and linguistic elements. They enable us to read and write with deep perspectives. In this project, students will be able to use their imagination and improve their vocabulary&comprehension, reading&writing skills. They will research traditional tales and recreate them with different techniques by using various Web2 tools.
(Masallar, içinde herkesin farklı şeyler bulduğu en eski edebi türlerden birisidir. Sihirli ve gerçek dünyanın kapılarını açarlar. Yaratıcı, hayal edici ve üretici bakış açılarını sunması sebebiyle, masallar halen büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda, İngilizce öğrenim sürecinde, geleneksel, kültürel ve dilbilimsel yapıları içermesi sebebiyle masalların yadsınamaz bir rolü vardır. Masallar bizim derin bir perspektif ile okuma ve yazmamızı sağlar. Bu projede, öğrenciler hayal güçlerini kullanacak, kelime bilgisi&kavrama ve okuma&yazma becerilerini geliştireceklerdir. Geleneksel masalları araştıracaklar, onları farklı teknikler ve çok çeşitli Web 2 araçları kullanarak yeniden oluşturacaklardır.)
İngilizce öğretmenimiz Şule Göller'in de destekleriyle okulumuzun öğrencilerinin katıldığı bu projeyle ilgili gelişmelere bu sayfadan ulaşabilirsiniz.
1-We have prepared our project board. (Projemizin panosunu hazırladık.)
2- We are designing our posters. (Afişlerimizi tasarlıyoruz.)
3- We have chosen our posters. (Posterlerimizi seçtik.)
4- While working on our project. (Projemiz üzerinde çalışırken.)
5- We have chosen our project logo. (Proje logomuzu seçtik.)
6. We have searched and learnt the main elements of tales.
(Hikayenin temel unsurlarını araştırdık ve öğrendik.)
7.We studied different tales and their vocabulary by using different applications, Web2 tools, then we created various vocabulary activities.
(Farklı masallar ve kelimeleri üzerinde farklı uygulamalar, Web 2 araçları kullanarak çalıştık. Daha sonra çeşitli kelime aktiviteleri hazırladık.)
Örnek aktivitelerimizden bazılarına linklerden ulaşabilirsiniz:
*https://www.cram.com/flashcards/games/jewel/tale-12074299
*https://quizizz.com/join/quiz/60747920e5134f001bfb7684/start?studentShare=true
*https://crosswordlabs.com/embed/the-quest-of-cleverness-vocabulary-puzzle-2
*https://quizlet.com/587516070/gravity
*https://crosswordlabs.com/embed/the-quest-of-cleverness-vocabulary-puzzle-2
8. We have shared the stories that have the most impact on us with reasons. You can watch one of the inspiring story from the link below.
(Üzerimizde en fazla etki yaratan hikayeleri nedenleriyle birlikte paylaştık. Örnek ilham veren bir hikayeyi linkten izleyebilirsiniz.)
9. We all have learnt and taught each other.( Hepimiz birbirimizden bir şeyler öğrendik ve birbirimize öğrettik.)
10. We recreated the tales by using different tools. Some of our students illustrated the pictures and translated the texts on their own.
(Farklı araçlar kullanarak hikayeleri yeniden yazdık. Bazı öğrencilerimiz hikayemizin resimlemelerini ve çevirilerini kendileri yaptı.)
11. We created an acrostic poem collaboratively with the letters of our project "A Tale Within A Tale" as a final product.
(Final ürünü olarak işbirlikli çalışarak projemizin adından akrostiş bir şiir yazdık.)
Öğrencilerimizin işbirlikli çalışarak yeniden yazdığı kitabımıza ve akrostiş hikayemizin kitap haline getirilmiş şekline aşağıdaki bağlantılara tıklayarak ulaşabilirsiniz.
"." - Free stories online. Create books for kids | StoryJumper
12. We hold the final webinar with other schools' teachers and students. Our student Muhammed presented Köroğlu in this meeting.
(Diğer okulların öğretmen ve öğrencileriyle son toplantımızı yaptık ve burada öğrencilerimizden Muhammed, Köroğlu Destanı'na ilişkin bir sunum yaptı.)
13. We have prepared our certificates. Thank you to all of our students participated in the project.
(Sertifikalarımızı hazırladık. Projede yer alan tüm öğrencilerimize teşekkürler.)